One month in Scotland - Reisverslag uit Krommenie, Nederland van Dionne Zaal - WaarBenJij.nu One month in Scotland - Reisverslag uit Krommenie, Nederland van Dionne Zaal - WaarBenJij.nu

One month in Scotland

Door: DionneinEdinburgh

Blijf op de hoogte en volg Dionne

26 September 2010 | Nederland, Krommenie

Hier weer even een update vanuit Schotland! We zitten morgen een maand in Edinburgh. Volgens berekeningen van waarbenjij.nu zijn we over 126 dagen alweer terug in Nederland. Erg handig zo een website die dat allemaal voor je bijhoudt..

Deze week weer een drukke week op school gehad, veel nieuwe informatie, indrukken en lessen. Voor elk vak hebben we presentaties en moeten we groepjes vormen. Het wordt steeds drukker wat betreft het huiswerk, dus we zijn van de week hard aan de bak geweest.
We hadden daarom besloten dat het even tijd was om te gaan relaxen. Zo hebben wij ons vrijdagmiddag na school naar princess street begeven. DE hoofdstraat van Edinburgh. Ons doel was om op zoek te gaan naar een leuke outfit voor mijn verjaardag. Na winkel in en winkel uit gelopen en na een aantal showtjes in pashokjes besloten we om 7 uur ‘s avonds dat het toch echt niet meer ging lukken om iets te vinden.. Helaas! Maar we geven de moed niet op, van de week proberen we het gewoon nog een keer. Zoals jullie weten ben ik maandag 4 oktober jarig. Sharna en ik hebben besloten om hier maar een feestje voor te geven, want het gebeurt natuurlijk niet elke dag dat je de eer hebt om je verjaardag in Edinburgh te vieren. We nodigen een aantal vrienden uit bij ons thuis zaterdagavond waarna we vervolgens in de stad uit gaan met z’n allen, Ik heb er zin in!
Afgelopen vrijdagavond stond er eigenlijk een kroegentocht op de planning, maar Sharna en ik besloten om lekker naar de sportschool te gaan. Ja je hoort het goed, op vrijdagavond naar de sportschool! Na een uur flink zweten zijn we op de bank gaan liggen en hebben we X-factor gekeken. Na x-factor besloten we ons stulpje maar eens op te gaan ruimen. Ik moet er bij bekennen dat de meeste rommel hier van mij is en dat Sharna mij een echt rommelkont vindt. Zaterdag zijn we met Sharna, Charlie, Shenando en ik naar St. Andrews geweest. Dit is een plaats in Schotland waar de sport golf is ontstaan. Zo hebben we daar de eerste golfcourse op de wereld mogen bewonderen. Verder hebben we over het strand gelopen, zijn we door het plaatsje gelopen, hebben lekker in de pub gezeten, heb ik mijn eerste Schotse Whisky gedronken (Wat trouwens niet voor herhaling vatbaar is, echt niet lekker!), hebben we wat cultuur bekeken en zijn we over de pier gelopen. We gingen met de auto, dus hebben we ook al wat meer van het land gezien. ’s Avonds samen gegeten en een filmpje gekeken.

Na 3 weken samen met Sharna geleefd te hebben, heb ik toch een andere kant leren kennen. Zo schijnt ze een stiekeme interesse te hebben in kabouters. Ze heeft namelijk tegen Charlie (een Schotse vriend) verteld dat ze erg graag ‘Midget golf’ speelt. (Wat in het Engels betekent dat ze graag met kabouters golf speelt.) Ook schijnt ze erg last te hebben van de ‘midgets’ (kabouters) die rond de berg rondhangen. Na deze hilarische uitdrukkingen werd ze toch een beetje vreemd aangekeken.
Met de midgets die rond de berg rondhangen, bedoelde Sharna natuurlijk de Midges (de vervelende Schotse muggen.)
Ook ben ik erachter gekomen dat Sharna gek is op zeezout. (Wel zeezout, want gewoon zout moet ze niet roept ze net vanuit de keuken.) Zo strooit onze lieve Sharna ongeveer het hele potje over 1 aardappel en staan de potjes zeezout in de supermarkt al voor haar klaar als we binnen lopen. Sharna heeft ook de rare gewoonte om ongeveer 20 korrels zeezout op haar hand te strooien en deze dan vervolgens lekker op te smikkelen. Dus op een vrijdag avond zit ik met chips voor de buis en Sharna met haar vaatje zeezout. Kortom, ik denk dat haar cholesterol flink gestegen is.
Wel compenseert Sharna deze rare zout gewoonte met onze nieuwe hobby. Wij zijn namelijk echte gymfreaks (zo noemen onze vrienden ons hier) geworden. Sharna is helemaal een fanatiekeling, zo staat zij bijna elke morgen naast mijn bed in haar fietsbroekje om met me te gaan fitnessen. Wat een discipline!! Ik denk dat als Sharna weer thuis komt, dat jullie haar niet meer herkennen. En zo zijn er nog vele andere hilarische karaktereigenschappen aan Sharna die ik nog niet ontdekt had.
Het is super gezellig met Sharna en we hebben het reuze naar ons zin samen!

We maken er een toptijd van!
Veel liefs uit Schotland


  • 26 September 2010 - 15:54

    :

    Hahaha, wat een heerlijk verslag!
    Ja, dit soort openbaringen krijg je als je 24/7 met elkaar opgescheept zit!
    Kus.

  • 26 September 2010 - 15:56

    Thijs:

    Hej Dionne!!

    Wat leuk om ff al je verhalen door te lezen en weer op de hoogte te zijn van je activiteiten. Ik zat eerst op mijn gemak te wachten op update mailtjes maar besefte toen dat ik me niet had aangemeld maar dat ik dat bij jullie thuis heb zitten lezen. Anyway, nu ben ik weer up-to-date!
    Het is zo te horen erg leuk daar in Schotland. Goed om te horen dat jullie je daar als fanatieke gymnasten goed vermaken en dat de zon ook nog schijnt. Ik hoop dat de komende tijd net zo leuk is. Veel plezier nog, kijk uit voor de kabouters en matig in het zout en de wiskey ;) haha

    Groetjes Thijs

  • 26 September 2010 - 15:58

    Kim:

    haha schattie wat een leuk verhaal weer zit hier te genieten hoor:D
    leuk leuk leuk leuk allemaal!
    (L)

  • 26 September 2010 - 16:02

    Wim:

    Ik hoor het al!! Vier dagen keihard studeren en daarna lekker genieten van het schotse leven. Ik ben wel een beetje in shock dat mijn kleine meisje met haar mates wiskey zit te drinken in een pub :-)
    ps als je teveel wiskey drinkt ga je ook vreemde dingen zien hoor!! bv kabouters.

  • 26 September 2010 - 16:05

    Wim:

    uhh Dikke kus natuurlijk

  • 26 September 2010 - 17:17

    Marijke :

    Dionne,Wat een heerlijk verslag,maar...
    komt het de door de whisky
    dat Sharna wartaal spreekt. Gaat het goed tussen jullie of hebben jullie hulp van kabouters misschien!Ik heb smakelijk gelachen van je verslag.Veel geluk jullie samen.Lieve groet.

  • 27 September 2010 - 06:20

    Marion:

    Wat een toeval, of toch niet, die kabouter uit
    krommenie!

  • 28 September 2010 - 13:46

    Esmee:

    Heey Diesjonnie,
    Wat een heerlijk verhaal haha.. alweer een maand daar.. wow gaat snel!
    Kuss

  • 30 September 2010 - 20:00

    Thea:

    Lieve Dionne, het is zo leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt daar ver weg. Jullie zijn zo te lezen al aardig ingeburgerd met Midgets en zoutkorrels alhoewel dat volgens mij niet echt Schots maar gewoon raar is.
    Wel goed om te gaan sporten daar he, je zal het niet geloven maar dat doen wij hier dus ook, zowel Ed als ik zijn lid geworden van een sportschool waar wij onbeperkt mogen sporten voor Euro 215 per jaar (als je nog weet wat Euro's zijn dan he).
    Dus wie weet als wij straks in Schotland op bezoek komen dat wij ook wel effe samen kunnen winkelen voor nieuwe verjaardag kledij, straks hebben wij nog hetzelfde maatje, alhoewel dat wel weer als een illusie klinkt, maar goed ik droom nog even verder.

    Overigens hebben wij echt net VERS VAN DE PERS bericht gekregen dat onze reis naar Schotland is geboekt. Je hebt de primeur en zo moet het ook natuurlijk want wij komen voor jou. Wij stappen op woensdag ochtend 20 oktober a.s. op het vliegtuig en gaan dan om 10.55 uur landen plaatselijke tijd. Wij zullen dan (tenminste als je ons zolang kunt verdragen) tot en met zaterdag de 23e oktober in Schotland vertoeven en winkelen en jou school en huis bewonderen en uiteraard regelmatig in die pub zitten (met of zonder jullie) en gaan zaterdag middag om 18.40 uur plaatselijke tijd weer terugvliegen, kunnen wij mooi jullie ouders aflossen die dan komen.
    Wij gaan logeren in een Holiday Inn hotel Waterfront nabij Ocean Terminal Shopping Centre (klinkt goed vind je niet) ennu wij hebben een beetje goedkoop hotel geboekt zodat er genoeg te trakteren overblijft voor jullie, wij zullen jullie eens lekker verwennen.
    Wij hebben er verschrikkelijk veel zin in en hopen dat jij of jullie het ook leuk vinden dat wij komen.....

    Tot gauw en niet teveel sporten want anders lijk ik straks nog weer heel dik naast jou. Wel veel whiskey drinken maar niet teveel want daar kun je echt zo vreselijk ziek van worden en geloof mij ik kan het weten.

    Heel veel liefs en tot gauw groetjes Thea (en Ed en Ian uiteraard ook).

  • 03 Oktober 2010 - 17:16

    Johan En Joyce:

    Lieve Dionne,

    Alvast een knuffel van ons voor je verjaardag.Ik dacht dat je het op de echte dag misschien wel te druk hebt met studie enzo.
    Was je feestje gezellig? Enne toch nog een nieuwe outfit gevonden?
    Heel veel plezier weer. Geniet er nog maar lekker van.

  • 03 Oktober 2010 - 18:37

    Judith :

    hoi Dionne,
    Leuk om te lezen hoe het met je gaat in Schotland.Het moet wel raar zijn om je verjaardag daar te vieren, maar het zal wel een leuke verjaardag worden. Gefeliciteerd met je verjaardag.

    groeten Judith, Tiny en Michael

  • 04 Oktober 2010 - 13:56

    Laura & Jelisss:

    Hoooii lievee dionniee! hoop dat mijn smsje aangekomen is! hier even een berichtje uit het zonovergoten alphen aan den rijn! ik ben blij dat jullie het zo erg naar jullie zin hebben! we missen jullie wel heel erg dus moeten we de feestjes maar met zn 2en bouwen in de klas! haha! je hebt toch wel aan me gedacht he bij het lopen van dat showtje? hahaha! nouuu ladiesss good luck en we zien elkaar snel weer dan gaan we ff een avondje stappen!
    heel veel liefs! dikke kus jelissie en lauwieee

  • 04 Oktober 2010 - 16:01

    Ellen En Cees Kuiper:

    Hoi Dionne
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    We hoorden van je ouders dat het prima gaat.
    Leuk om je site te lezen.
    Veel plezier nog,en geniet ervan.

    Hartelijke groeten
    de buren.
    Ellen en Cees Kuiper

  • 04 Oktober 2010 - 18:09

    Marijke:

    Gefeliciteerd Dionne!


  • 04 Oktober 2010 - 19:29

    Adrie:

    Halla Dione,
    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!!

    Groetjes, Johan Adrie en Tessa

  • 04 Oktober 2010 - 19:58

    Karin:

    Hey Jarige job,

    Normaal een kaartje! nu een berichtje op deze manier, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Volgens mij heb je het al lekker gevierd met al je schotse 'mates'!!! veel plezier nog daar enne.....................het wordt wel weer eens tijd voor een update-tje
    hoor!

    Groetjes Karin

  • 05 Oktober 2010 - 09:36

    Chavelli:

    leuk verhaal dionne!!
    geniet ervan, en heel veel plezier en succes!
    liefsxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Krommenie

studeren in Edinburgh, Schotland

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2011

Bye Edinburgh

02 December 2010

Sneeuwvrouwtjes

29 Oktober 2010

Nederland in Edinburgh

05 Oktober 2010

Verjaardag

26 September 2010

One month in Scotland
Dionne

Actief sinds 14 Juli 2010
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 12588

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2010 - 30 Januari 2011

studeren in Edinburgh, Schotland

Landen bezocht: